Facebook

Pirmās bērnu grāmatiņas parasti ir piesātinātas ar dažādām ilustrācijām un zīmējumiem, kuri piesaista mazo uzmanību. Ar to palīdzību bērnā tiek veicinātas emociju un sajūtu izpaušana, jautāšana, diskutēšana un analizēšana.

Bērns valodu apgūst ne tikai dzirdot priekšā lasīto tekstu, bet gan arī, komentējot redzamos zīmējumus, un izdomādams tiem stāstu turpinājumus. Šajā ziņā tematiskie kartīšu krājumi ar ilustrācijām var būt pat pārāki par grāmatiņām. Ērtāk ir darboties ar kartītēm, nekā ar iesietām grāmatiņas lapām: kartītes var izlikt uz galda, demonstrēt statīvos, plauktiņos, sienas paklājiņos ar caurspīdīgām plēvveida kabatiņām, tās ir ērti apgriezt otrādi, likt pēc kādas konkrētas secības un visbeidzot spēles laikā ar tām var dalīties draugu starpā un veikt dažādus uzdevumus grupās.

Biezās kartona kartītes ir ne tikai izturīgas, bet tās ir arī ērti satvert ar mazo bērna rociņu. „Gudra Galva“ kartītēm piemīt izglītojošā loma: tās māca veidot secīgus stāstījumus, veicina radošumu, bagātina vārdiņu krājumu, attīsta loģisko domāšanu un vērīgumu, kā arī veido estētisko gaumi. Darbs ar kartītēm sevī ietver vairāk dinamikas, dažādību un rotaļīgus elementus. Turklāt tās, salīdzinot ar vienu bērnu grāmatiņu, piedāvā lielāku iespēju pašam veidot, konstruēt un turpināt pasakas vai katru reizi izdomāt savādākus stāstījumus.

Kartītes dažādos bērna izglītošanas procesu, un, saliktas ērtās kastītēs, tās tiešām neaizņems daudz vietas plauktiņā aiz grāmatiņas.